Vänskap

Jag har otroligt mycket vänner. 
Jag har inte bara en "bästis" utom flera. Jag tycker att ordet bästis kan va lite kränkande ibland.
En del som går och säger du är min bästis och så står någon i ett hörn och känner att hon/han också vill va det.
Jag sluta använda ordet bästis i trean för jag märkte att jag inte hade bara en vän utan flera som bytede sjukt mycket för mig.
När man kommer till ordet "mobbning" så fattar jag inte folk som står och kränker folk, vad är det som är kul med det?
I skolan är det många som vill berätta för mig vad som har hänt om det är bråk eller om det är någon som är jobbigt te.x familjen och sånt berättar jag ALDRIG för folk som ine är inblandade det håller jag hemligt mellan mig och personen jag har pratat med. 
Och derekt när man har pratat och gått iväg från personen så kommer andra fram "vad sa hon? vad har hänt?"
Sånt blir jag med iriterad på.
Själv har jag ALDRIG  varit med i bråk bara en gång i förskolan.
Det är jag glad över. Det måste va så jobbig att bråka hela tiden med folk. Känner några som bråkar ofta.
Varje vecka är det någon ny man ska bli arg på och så går man där och små flinar det är så himla larvigt!.
Vänskap för mig är viktigt om man inte har vänner så blir man knäpp. Att aldrig få ha kul med någon tänk hur det skulle va.
 
Hoppas ni fattar att vänskap är SÅ viktigt <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma - Teamgrys

Vilken fin blogg du har!

Kika gärna in på våran och lämna gärna en fråga eller två på min frågestund: http://teamgrys.blogg.se/2012/july/fragestund-med-wilma.html#comment

2012-07-17 @ 15:28:47
URL: http://teamgrys.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0